Hier ben ik foe3r

Elsevier:

Hier ben ik

Gelezen 169 Aan het lezen 20 Wil ik lezen 135 Favoriet 13 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 1   Topics 0

Hoe vervullen we onze conflicterende taken als vader, echtgenoot en zoon; vrouw en moeder; kind en volwassene? Jood en Amerikaan? Hoe kunnen we onze eigen identiteit claimen als we zoveel aan anderen verschuldigd zijn? Dit zijn de essentiële vragen die Jonathan Safran Foer aan de orde stelt in zijn nieuwe roman.
Hier ben ik beschrijft drie tumulteuze weken uit het getroebleerde leven van een familie in het hedendaagse Washington D.C. Terwijl Jacob, Julia en hun drie zonen zich onontkoombaar geconfronteerd zien met het verschil tussen hun dromen en de werkelijkheid, zet een catastrofale aardbeving een pan-Arabische invasie van Israël in gang. De eigenlijke betekenis van het begrip 'thuis' staat ter discussie - evenals de fundamentele vraag hoeveel iemand in zijn leven kan verdragen.

Oorspronkelijke titel
Here I am
Ambo|Anthos
04 september 2016

Een allesomvattende wervelstorm zonder concessies

1 like

Elf jaar na het verschijnen van de bestseller Extreem luid en ongelofelijk dichtbij is de joods-Amerikaanse schrijver Jonathan Safran Foer (1977) terug met een nieuwe roman. Het wonderkind van de hedendaagse Amerikaanse literatuur, die op 25-jarige leeftijd het droomdebuut Alles is verlicht...

Reacties op: Hier ben ik