Fantoomliefde

Fantoomliefde

Rank 3815 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 28 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0
Fantoomliefde van Laura Freudenthaler won in 2019 de EU Literatuurprijs. Pianiste Anne woont al meer dan twintig jaar met Thomas in een appartement in Wenen. Ze waren compleet vertrouwd met elkaar. Nu zit Anne vast in haar sabbaticaljaar. Ze zou eigenlijk piano moeten spelen en een boek moeten schrijven, maar het wil niet vlotten. Overdag zwerft ze rond op straat, ’s nachts schrijft ze haar observaties in een notitieboekje. Het appartement voelt steeds minder vertrouwd, ook omdat Thomas tegenwoordig vaak afwezig is. Anne verdenkt hem er al een tijdlang van dat hij vreemdgaat en zijn geliefde neemt in Annes gedachten steeds concretere vormen aan. Fantoomliefde van Laura Freundenthaler is een poëtische roman over een driehoeksverhouding en over de kracht van verbeelding. ‘Fantoomliefde gaat over steeds verdere vervreemding tussen mensen, zo intens beschreven dat het me niet heeft losgelaten.’ – Die Zeit
‘Freudenthaler is een van de interessantste schrijvers van de jongere Oostenrijkse generatie en haar roman is indrukwekkend. Wie deze roman niet heeft gelezen, heeft echt iets gemist.’ – Die Presse
Ambo|Anthos
05 juni 2020

Lezerswaarderingen

Artikelen over Fantoomliefde

Meer artikelen

Recensies

een mooi bijzonder geschreven roman

door: A van Steeg 1 like ebook
Fantoomliefde vertelt het verhaal over Anne. Ze is al twintig jaar getrouwd met Thomas en samen wonen ze in Wenen. De relatie is kinderloos, maar de twee zijn gelukkig. Wanneer Anne een sabbaticaljaar neemt, merkt ze dat ze vastloopt. Ze verdenkt Thomas van vreemdgaan, omdat hij steeds meer van...