FAQ Gender

FAQ gender

Rank 4574 Gelezen 29 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 1 Recensies 3
Junior Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

‘We hopen in dit boek de gender-FAQ for once and for all te beantwoorden en de gendergrijze wolken te doen vervagen. Voor ons is het namelijk heel helder; nu jij nog.’ Als queer stel krijgen Mandy Woelkens en Thorn Roos de Vries ontzettend veel vragen over gender: van ouders die zien dat hun kind ermee worstelt, van media die graag de juiste persoonlijke voornaamwoorden willen gebruiken maar twijfelen hoe het hoort, van bedrijven die inclusiever willen zijn, van mensen die een naaste hebben die non-binair of zoekende is en van mensen die zelf hun genderidentiteit ontdekken. In FAQ Gender gebruiken Mandy en Thorn Roos hun eigen ervaringen om die Frequently Asked Questions (FAQ) te beantwoorden. Hoe weet je bijvoorbeeld of je non-binair bent? Wat moet je doen als je iemand misgendert? En welke voornaamwoorden gebruik je? Zeer geschikt als je iemand bent of kent die non-binair is en voor iedereen die er meer over wil weten om respectvol met non-binaire mensen om te kunnen gaan.

Kind & Jeugd
Lifestyle algemeen