FaSciFi

FaSciFi is een bundel korte verhalen in de sfeer van Fantasy en Science Fiction.
Sommige verhalen zijn puur Science Fiction die de lezer het gevoel kunnen geven dat het logisch is als de beschreven futuristische technische faciliteiten al in de zeer nabije toekomst mogelijk zijn. Andere verhalen zijn meer Fantasy, waar de sfeer niet zozeer magisch of sprookjesachtig is, maar veeleer kan worden omschreven als de toestand tussen slapen en waken. Een sfeer die in het Engels ook wel wordt omschreven als 'twilight zone' of in onze eigen taal met het mooie oude woord 'tweeduuster'.
Omdat de verhalen op uiteenlopende momenten geschreven zijn is er geen duidelijke samenhang tussen, behalve dan misschien dat de schrijver een meer dan gemiddelde belangstelling lijkt te hebben voor de innerlijke belevingen van zijn personages.

Is FaSciFi het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op FaSciFi