Fenrir

Op een landgoed in de Ardennen heeft de bekende pianiste Edith Waldschade een privé-wolvenkamp. De jonge journalist Matthias Crone, bezig met het samenstellen van een wolvenencyclopedie, gaat er met een oude schoolvriend op af. Tijdens hun weekend in de Ardennen ontmoeten ze ook de andere bewoners van het landgoed die allen hun eigen geheimen met zich meedragen. Tussen hen heerst een voelbare spanning, die uiteindelijk leidt tot een moordaanslag.
De ware toedracht achter dit familiedrama valt moeilijk te achterhalen. Elke betrokkene heeft een eigen interpretatie van de feiten, maar niemand kent de volle omvang ervan.
Hella S. Haasse: `Historische documenten laten zien hoe de mensen in het verleden dachten over elkaar en hun tijd. Ik heb altijd graag gebruikgemaakt van die brieven en dagboeken en kronieken, maar ik vind het interessanter om personages te verzinnen met heel hun innerlijke werkelijkheid. Aan Fenrir, en ook aan mijn andere zogenaamde fictieve romans, heb ik echt creatief plezier beleefd.

Recensies (1)

Is Fenrir het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Fenrir