Flinterdun

Flinterdun

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 1
Amir maakt een kusbeweging met zijn lippen naar zijn vrouw en zoon, terwijl de beademingsbuis daar nog tussen zit. Hoeveel angst kan een mens verstouwen, vraag ik me af. Maar aan liefde nooit teveel.

Linda de Roos neemt in Flinterdun de lezer mee naar de plek in het ziekenhuis waar de kwetsbare scheidslijn tussen leven en dood prominent aanwezig is: de afdeling intensive care. In de korte verhalen draait het om het onvoorstelbare, het beangstigende en het schrijnende van wat patiënten en hun naasten daar ervaren. Maar ook schijnt er een licht op de mooie kanten als verbinding, blijdschap en liefde.

Flinterdun is een verzameling ontroerende en waargebeurde verhalen, beschreven met humor, respect en liefde voor de patiënt en het vak als ic-verpleegkundige. Herkenbaar voor een ieder die met het werk op de ic te maken heeft gehad: de patiënt en zijn naasten, artsen en verpleegkundigen. En ook al voel je geen affiniteit met de ic, dan nog zullen de verhalen je raken en jouw blik op het leven verruimen.

‘Het is confronterend én een groot voorrecht om met de pen van Linda mee te mogen vloeien. Deze verhalen zijn zo ontroerend, ontwapenend en recht uit het hart, dat ze me voorlopig niet meer loslaten. Mooi, zó mooi.’ - Lenny Kuhr
Korte verhalen , Literatuur & Romans
Uitgeverij de Roos
17 mei 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00

Lezersrecensies (1)

Vlot en met respect geschreven, maar mist diepgang

door: Bokwerd 1 like
Bij Linda zelf dit boek besteld en na een paar dagen al in huis. Het boek bevat meerdere korte verhalen, waarbij Linda steeds een nieuwe patiënt beschrijft. Dit zijn diverse cases, waarbij vreugde, hoop, dood en kwaliiteit van leven elkaar in rap tempo afwisselen. Hoewel je merkt dat de auteur een...