Gagarin

De graphic novel Gagarin - Het grootste avontuur van de mensheid is het spannende verslag van een krankzinnige missie. Met oog voor detail en gebaseerd op eigen research volgen we de ‘Colombus van de kosmos’ op diens heikele avontuur, waarmee - precies vijftig jaar geleden - voor het eerst een aardling het Grot Onbekende in werd gekatapuleerd.
Cultuurreporter Rob van Scheers verdiepte zich ter plekke (Moskou; ruimtebasis Baikonoer) in de achtergronden en schreef het scenario. Tekenaar Gustavo Garcia wist vervolgens precies de juiste sfeer te treffen. Het resultaat is een boek dat leest als een adembenemende avonturenroman: Pojechali! (‘Daar gaan we!’)

Is Gagarin het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Gagarin