Gedachten over onze tijd

Gedachten over onze tijd

Rank 4416 Gelezen 43 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 74 Favoriet 0 Recensies 2
Non-fictie Artikelen 2 Newsroom 3 Lijsten 1   Topics 0

‘Ons boerenland is morsdood. Nauwelijks meer insecten, nauwelijks meer vogels, nauwelijks meer bodemleven. Landdegradatie. Het komt nu aan op radicale dienstbaarheid aan de aarde, zonder hoop op dankbaarheid of begrip van je medemens.’ Tommy Wieringa is niet alleen bezorgd over het boerenland, hij schrijft met dezelfde urgentie over onze cultuur, onze democratie en onze intellectuele vrijheid. De actualiteit is de aanleiding om zijn pen te scherpen, maar steeds weet hij dieper te raken door brandende kwesties in hun historische context te zien en tegelijk een moreel appel te doen. Wieringa excelleert als columnist, zijn stukken geven een indringende analyse van de ontregelingen van onze tijd en zetten daarmee aan tot verder denken en het zoeken naar oplossingen.

De Bezige Bij
18 februari 2021
18 februari 2021

Reacties op: Gedachten over onze tijd