Gedeelde Stad, Geheelde Stad GLB

Gedeelde Stad, Geheelde Stad GLB

Thrillers & Spanning   Topics 0
Als de Amsterdamse adjunct-uitgever Max Dethmer tijdens een werkbezoek in Berlijn spoorloos verdwijnt, bijten particulier onderzoekers Sofie Bank en Frits Arends zich in de zaak vast. In het hotte, hippe en historische Berlijn raken ze slaags met een zonderlinge Nina Hagen, neonazi’s en de ooit illustere Oost-Berlijnse uitgeverij Rosa. Steeds meer worden Bank en Arends meegezogen in een adembenemende Oost-West-geschiedenis die terugreikt tot de val van de Muur. Iets daarin is Max Dethmer fataal geworden.
Gedeelde stad, geheelde stad gaat over graaizucht en teloorgegane idealen. Maar deze onthullende thriller speelt tevens met de thematiek van het eerste chakra: in de Indiase filosofie het onderste energieknooppunt in het lichaam, met positieve en negatieve waarden. Het gaat daarom ook over solidariteit met de eigen groep (ossi’s) versus superioriteitsgevoelens (wessi’s), en over thuis zijn versus ontworteling en ontheemding. Voor alle fans van literaire thrillers, Berlijn en een spirituele touch.
Literaire thriller
Uitgeverij Aspekt B.V.