Geest & beest

Gelezen 18 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 36 Favoriet 3 Recensies 7
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 4   Topics 0

Een foute vader. Dat is de erfenis waar Sigrid, Leo en Emil mee worstelen. Als SS-officier heeft hun vader in de Tweede Wereldoorlog ooit een kostbaar inktstel van Goethe uit Leiden gestolen. Nu komen de Amsterdamse particulier onderzoekers Sofie Bank en Frits Arends het bij hen in Berlijn opsporen. Tijdens hun onderzoek krijgen Bank en Arends te maken met echo’s van de oorlog. Ze worden geconfronteerd met de tragiek van de Joodse wijk en met nabestaanden van Nederlandse Buchenwald-gevangenen. Tevens worden Sigrid, Leo en Emil levensgevaarlijk bedreigd. Is dat vanwege het inktstel of hun vaders verleden? En aan welke kant staan zij eigenlijk? Het antwoord op die laatste vraag blijkt zowel verbluffend als glashelder te zijn. Deze ijzersterke thriller over haat, liefde en compassie boort zich in het hart.

‘Voor Berlijnliefhebbers is dit boek ongetwijfeld gefundenes Fressen.’ (VN-thrillergids 2015, over In de schaduw van Marlene Dietrich)

‘Een action thriller, zo meeslepend verteld en met zo’n rijkgeschakeerde plot dat niet alleen een vertaling in het Duits, maar ook een verfilming voor de hand ligt’. (Hebban.nl 2017, over Communistengoud en kerstengelen)

Marianne Vogel is persoonlijk coach en literatuurwetenschapper. Ze heeft jaren in Duitsland gewerkt. Deze vierde Berlijn-thriller rond het originele speurdersduo Bank en Arends is net als de vorige drie (Gedeelde stad, geheelde stad,In de schaduw van Marlene Dietrich en Communistengoud en kerstengelen) gebaseerd op ware gebeurtenissen.

Thriller
Literaire thriller
Uitgeverij Aspekt B.V.
30 oktober 2018
30 oktober 2018

Originele, intellectueel gelaagde detective

door: Gerry Hameetman 1 reactie

Om bij Geest & Beest van Marianne Vogel meteen maar met de deur in huis te vallen: het is op de eerste plaats een echte must voor elke Duitsland- en Berlijn in het bijzonder-liefhebber. Perfect voor wie zich interesseert voor de Tweede Wereldoorlog en de emotionele nasleep ervan. Algemeen beschouwd...

Reacties op: Geest & beest