Geef fascisme geen kans

Frans vries

Dit boekje bevat de teksten van de inleidingen en samenvattingen van de discussies, gehouden op 17 mei 1981 te Amsterdam door het Amsterdams Initiatief tegen fascisme, racisme en antisemitisme. Allereerst is dit een waarschuwing tegen huidige "fascistische" tendensen (in verband met Turken, Surinamers, Marokkanen, homo's) waarbij fascisme eigenlijk gebruikt wordt als trefwoord voor al het verderfelijke. Helaas wordt door de inleiders en -leidsters verder geen relatie gelegd met andere, wellicht verwante, ontaardingsverschijnselen in onze samenleving zoals het toenemend geweld en normverlies. Erg genuanceerd zijn bepaalde bijdragen bepaald niet zoals bijv. op blz. 70 waar boudweg gesteld wordt: Je kunt niet verwachten dat niemand als Wiegel ooit uit zichzelf het fascisme zal gaan bestrijden!

Is Geef fascisme geen kans het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Geef fascisme geen kans