Gesprekken met Leuco

"Gesprekken met Leuco" is een betoverend boek. Pavese beschouwde het als zijn lievelingsboek. Het lag op zijn nachtkastje toen hij op 27 augustus 1950 een einde aan zijn leven maakte.
Het boek bestaat uit zevenentwintig dialogen tussen figuren uit de Griekse mythologie: bekende mensen en helden maar ook naamloze herders, nimfen en goden. Ze spreken over diepgaande zaken als de onmogelijkheid van leven zonder pijn en zonder herinnering, het weigeren van onsterfelijkheid, de dood als geschenk.
In het voorwoord legt Pavese uit waarom hij de mythologie gebruikt: de mythen geven ons de vertrouwde symbolen en verhalen, en nieuwe onthullingen en verrassingen komen voort uit het al bekende.

Is Gesprekken met Leuco het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gesprekken met Leuco