Gevlucht uit de hel

Een mens kan zich niet voorstellen wat het betekent om op je veertiende je ouders voor je ogen vermoord te zien worden. Het overkomt Kouamé. De angst dat de moordenaars terugkeren om ook hem uit de weg te ruimen, doet hem vluchten uit de hel. Hij doorkruist acht Afrikaanse landen om de Middellandse Zee te bereiken. Ternauwernood overleeft hij de overtocht naar Spanje. Drie jaar na zijn vertrek komt hij aan in Frankrijk, waar hij een nieuw leven opbouwt. Hij is nu 19 en vertelt zijn onthutsende verhaal. Het verschrikkelijke leed van mensen in handen van mensensmokkelaars krijgt zo een gelaat. Wat Kouamé vertelt over zijn reis, maakt ons deelachtig aan een realiteit die normaal voor ons verborgen blijft. Deze eye-opener lees je niet zonder er sterk door geraakt te worden.

Is Gevlucht uit de hel het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Gevlucht uit de hel