Goed voelen

Rank 2525 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Het boek Goed Voelen van Harry van de Pol en Michelle van Dusseldorp is een stevige studie naar de rol van emoties en gevoelens in ons functioneren en hoe we die emoties voor ons kunnen laten werken. Emoties brengen leven in de brouwerij. Ze geven kleur aan je bestaan en helpen je om 'in het moment' te leven. Ze brengen je volop energie, helpen je soepel bewegen en geven een gevoel van richting. Emoties helpen je balans te vinden en geven vaak precies wat je op dat moment nodig hebt. Toch heb je als professional goede redenen om je te verzetten tegen wat je voelt. Want emoties komen lang niet altijd met de juiste informatie. En vaak is wat je voelt pijnlijk, onplezierig en negatief. Regelmatig zijn emoties ook een warboel. Toch is negeren of wegdrukken van wat je voelt, niet het beste dat je als professional kunt doen. Wat dan wel? Michelle en Harry laten zien hoe je emoties kunt benutten in het werk. Ze geven praktische handvatten om je emoties te doorvoelen, ze te gebruiken om te bewegen richting je doelen en ze in te zetten om je te verbinden met anderen voor wie je werkt. Allemaal gebaseerd op wat de wetenschap ons de laatste jaren aan kennis over emoties heeft aangereikt. Als jij jouw werk vooral met je hoofd doet, gebruik je maar een stukje van jezelf. Dat is niet alleen jammer, maar ook onnodig. Emoties spelen een grote rol in wat je elke dag doet. Ze zijn een onmisbaar, intelligent navigatiesysteem. Dus laat je raken, gebruik de energie die in emoties zit en maak echt contact.

Vanbinnenuit
01 januari 2020