Gorski

Gorski

Gelezen 29 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 13 Favoriet 1 Recensies 10
Literatuur & Romans Artikelen 5   Topics 0

"Gorski, de meest enigmatische van alle Russische oligarchen, is naar de stad gekomen vanwege zijn liefde voor Natalia. Dat ze getrouwd is met een Engelsman is een onhandig, maar overkomelijk detail. Gorski wenst en krijgt het beste van alles. Zijn villa bij de Thames doet Buckingham Palace verbleken. Het hart van zijn nieuwe woonstee is een immense bibliotheek die smaak, cultuur en achtergrond moet uitademen. Nu de boeken nog.
De jongeman in een wegkwijnende boekhandel krijgt daarmee van Gorski de opdracht van zijn leven. Het geeft hem bovendien toegang tot de kringen van de superrijken en dat is niet zonder gevaar.
Een stijlvolle, geraffineerde satire, een ode aan Londen en aan de literatuur, en een prachtig fictief tableau van de Russische elite."

Meridiaan
10 juni 2015
19 juni 2015

The Great Gatsby in een modern jasje

door: Pippa Ravensteijn 1 like

Oude films krijgen een remake, tv-series worden opnieuw uitgebracht en interpretaties van bestaande liedjes hebben zelfs een eigen woord: covers. Waarom gebeurt dat zo zelden met boeken? Vesna Goldsworthy waagde zich aan een remake (of heet het een ‘book cover’?) van klassieker The Great Gatsby uit...

Reacties op: Gorski