Moord op heilige gronden

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Thrillers & Spanning   Topics 0

Gebaseerd op de personages uit de misdaadromans van Janwillem van de Wetering.

Een jonge priester is met een nekschot om het leven gekomen. Grijpstra en De Gier constateren al gauw dat hier geen sprake kan zijn van zelfmoord. Als blijkt dat de priester zich bezighield met de opvang van verslaafden wordt de zaak pas echt gecompliceerd.

Het onderzoek voert naar het ruige Amsterdamse drugsmilieu. Deze moordzaak roept vragen op over dood en leven, schuld en boete. Zulke onderwerpen zijn slecht voor de eigen gemoedsrust, moet vooral Grijpstra al snel onderkennen.

Moord op heilige gronden is een deel uit de populaire reeks Grijpstra & De Gier-boeken die gebaseerd is op de gelijknamige RTL 4-televisieserie, met Jack Wouterse en Roef Ragas in de hoofdrollen. Naar deze succesvolle tv-serie schreef Peter Römer, bekend van de tv-serie Baantjer, een aantal scenario’s. Misdaadschrijver Ed van Eeden verwerkte een scenario tot dit boek. Grijpstra & De Gier is geproduceerd door Endemol.

Thriller
Grijpstra & De Gier (TV-editie)
The House of Books B.V.
31 mei 2004

Kim Moelands Auteur

Fantasieloos en saai!

door: Kim Moelands 1 like
Een paar dagen geleden viel het boek Moord op heilige gronden op mijn deurmat met het verzoek daar een oordeel over te geven. Het boek gaat over het politieduo Grijpstra en de Gier, creaties van misdaadauteur Janwillem van de Wetering. Vanaf vrijdag 19 maart zendt RTL4 wekelijks op prime-time...

Reacties op: Moord op heilige gronden