Groeipijn 2

Groeipijn 2

Van Bolsward tot Den Helder en van Brussel tot Luik hebben spelers uit Nederland en België applaus geoogst met het spelen van de teksten uit Groeipijn (de blauwe bundel). Die ervaringen vormen de basis van deze nieuwe bundel: Groeipijn 2: toneelteksten over pijn, liefde en glibberige mango’s. Maar óók gewoon speelbare en toegankelijke teksten die garant staan voor groot spelplezier. Jongeren die graag op het podium staan en willen leren acteren kunnen er uitstekend mee uit de voeten. Theaterdocenten die scènes willen maken met een beetje bite hebben er een prima basis aan. Groeipijn 2 is zeer geschikt voor toneellessen op jeugdtheaterscholen, voor jongerentheatergroepen en dramalessen in het reguliere onderwijs. De bundel is onderverdeeld in monologen, dialogen, trialogen en groepsscènes. Nieuw is een hoofdstuk ‘Spelen en maken’, waarin korte spelingangen en acteeropdrachten beschreven zijn die toegepast kunnen worden op de teksten in het boek.

Toneel, - theater- en filmteksten, ook scenario's
ABC Uitgeverij
01 december 2021