Groot handboek desserts

Groot handboek desserts

Culinair Lijsten 1   Topics 0
Alle bereidingstechnieken en recepten stap voor stap

Bavarois met kokos, klassieke tiramisu, gemberijs, meloensorbet, chocoladesoufflé, abrikozencrumble, appelbeignets, lemon pie, karameltaart, petitfours met marsepein...

In dit lijvige handboek staan recepten voor desserts met fruit, crèmes en mousses, ijs, sorbet en granité, pudding en soufflés, wafels en crêpes, vlaaien en taarten... Liefhebbers van zoetigheid zullen het water al in de mond krijgen bij het lezen van zowel de klassieke als de moderne dessertvariaties in dit boek. Bij elk recept wordt stap voor stap beschreven hoe u te werk moet gaan.

Vooraan in het boek krijgt u een overzicht van de meest gebruikte ingrediënten in de dessertkeuken, zoals allerlei soorten vruchten, noten en kruiden, maar ook bloemen, chocolade, suiker en verse kaas. Daarna is er een hoofdstuk gewijd aan keukentechnieken, zoals binden, indikken en geleren, crème brûlée of karamel maken, glazuren, noten roosteren, parfait of sabayon maken... Tussendoor krijgt u ook extra informatie over verschillende dessertvormen, handige keukenhulpjes, sappen, siropen en essences en het aromatiseren met alcohol.

Kortom, dit boek is een waardevolle schat aan recepten voor iedereen die van lekkere nagerechten houdt!

Culinair
Basis kookboeken