En haar stem verbrak de stilte

En haar stem verbrak de stilte

Rank 4467 Gelezen 32 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 3 Favoriet 3 Recensies 0
Literatuur & Romans Top25's 1   Topics 0

Het is 1869. Brenda Claybourne, een jonge, onstuimige lerares, dient woedend haar ontslag in bij de ouderwetse directeur van een strenge kostschool in Boston. Gelukkig vindt ze al snel een nieuwe baan, als gouvernante van het vijfjarige dochtertje van de arrogante Grey King. Grey, heer en meester van een afgelegen landhuis in de ruige wildernis van het Amerikaanse noorden, is getekend door een tragisch verleden. Sinds de geheimzinnige dood van zijn beeldschone vrouw Jasmine is hij nooit meer de oude geworden. Sinds de nacht van de brand, waarbij Jasmine om het leven kwam, heeft Grey's dochtertje Melissa nooit meer gesproken en nooit meer gespeeld. Ze wiegt heen en weer en staart in de verte. Het is Brenda's taak om het stilzwijgen van het angstige kleine meisje te doorbreken. Brenda vecht met inzet van al haar krachten om Melissa's vertrouwen te winnen en de waarheid over het duistere verleden van haar werkgever aan het licht te brengen. Dan vindt Brenda het geheime dagboek van Jasmine. Een vondst die haar eigen leven in gevaar brengt.

Oorspronkelijke titel
The night child