Handen aan het bed!

Een ziekenhuis als het Antoni van Leeuwenhoek maakt graag gebruik van vrijwilligers. Henk Eising is zo’n vrijwilliger. Hij vervoert, samen met collega’s, patiënten van de verpleegafdeling naar onderzoeks- bestralings- en behandelkamers waardoor ze veel werk uit handen van verpleging en radiologie medewerkers nemen. Mooi en dankbaar werk, maar je maakt wel wat mee op die tochtjes.
Hij schreef er een boek over, getiteld: Handen aan het bed! - De belevenissen van een vrijwilliger in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis.
Dagelijks hebben de vrijwilligers letterlijk de handen aan het bed en ondervond Eising dat er onderweg vaak mooie, ontroerende, tragische, maar ook vrolijke en zelfs hilarische gesprekken ontstaan. Humor blijkt namelijk een belangrijke bondgenoot te zijn van mensen in nood.
Het inspireerde hem dusdanig dat hij besloot de meest bijzondere verhalen op papier te zetten en weet daarmee een verrassend en hartverwarmend beeld te schetsen van de dagelijkse gang van zaken in een ziekenhuis waar niemand naar binnen wil…..
Het boek krijgt extra waarde, doordat de volledige netto opbrengst ten bate komt van de AVL Foundation om kwalitatief hoogwaardig onderzoek naar kanker voort te kunnen zetten.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Henk Eising
01 juni 2021
01 juni 2021

Reacties op: Handen aan het bed!