Havo is geen optie

‘Havo is geen optie’ van Martje van der Brug is een actuele roman over ontspoorde ambitie in een villadorp. In 2016 verscheen de roman ‘Wat doen we met moeder’. In ‘Havo is geen optie’ ziet Jenneke Wissink haar promotieonderzoek aan de universiteit mislukken, waarna ze aan de slag gaat als docent natuurkunde op een middelbare school in het villadorp Berkheij. Veel ouders blijken te hoge verwachtingen van hun kinderen te hebben – vwo is de norm, maar niet alle kinderen halen dat. Terwijl Jenneke iedereen zo goed mogelijk probeert te helpen, komt ze erachter dat sommige leerlingen wel erg ver gaan om aan de norm te voldoen. Martje van der Brug schetst in haar boeken herkenbare hedendaagse problematiek en geeft tegelijkertijd een geestig inkijkje in de wereld van de elite. ‘Een meeslepend verhaal over een hedendaags fenomeen.’ – Algemeen Dagblad

Recensies (4)

Meer recensies

Is Havo is geen optie het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Havo is geen optie