Havo is geen optie

Havo is geen optie

Gelezen 115 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 20 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 1   Topics 0
Havo is geen optie is een roman over ontspoorde ambitie. Het boek neemt je mee achter de fa?ades van een villadorp, met fanatieke vaders en moeders, ongelukkige kinderen en docenten die er het beste van proberen te maken.
Als de jonge natuurkundige Jenneke Wissink haar promotieonderzoek ziet mislukken, kan ze tijdelijk waarnemen voor een zieke docent op het Waterland College in het villadorp Berkheij.
Op school blijken veel ouders te hoge verwachtingen van hun kinderen te hebben - vwo is de norm en niet alle kinderen kunnen daaraan voldoen. Jenneke helpt haar leerlingen zo goed mogelijk met het lastige vak natuurkunde.
Na een dramatisch ongeluk ontdekt zij de ware aard van haar welgestelde dorpsgenoten.
Een meeslepend verhaal dat aansluit bij de hedendaagse tendens dat ouders een zo hoog mogelijke opleiding voor hun kinderen willen afdwingen. Daarvoor zetten zij veel geld en soms zelfs juridische middelen in.
Artemis & Co

Meer artikelen van lezers

Recensies

Goede roman, matige thriller

door: Mike van Barneveld 1 like
Je staat op een kruispunt in je leven. Moet je door blijven ploeteren aan om je doctors titel te behalen, ondanks dat je beschuldigd wordt van plagiaat, of moet je je hart volgen. Dit is de keuze waar de hoofdpersoon uit dit boek voor staat. Jenneke besluit het laatste te doen en docent te worden...