Hé, luister es!

Hé, luister es!

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0
In Hè, luister es! van de Noorse auteur Gulraiz Sharif wordt de lezer meegezogen in de geestige en ontwapenende gedachtestromen een 15-jarige immigrant. Een actueel en toegankelijk boek in een frisse, hilarische stijl over identiteit, familiebanden en vooroordelen.

De zomervakantie is aangebroken en de 15-jarige Mahmoud brengt de meeste tijd door op het bankje voor zijn flat in Oslo. De meeste klasgenoten zijn met vakantie, maar zijn familie heeft niet genoeg geld. Toch is er wel een lichtpuntje: oom Ji komt over uit Pakistan en Mahmoud mag hem rondleiden in de stad. Oom Ji vindt Noorwegen geweldig, maar hij maakt zich wel zorgen over Ali, Mahmouds broertje, die met poppen speelt en zich niet bepaald gedraagt zoals Ji van Pakistaanse jongetjes gewend is. Terwijl Mahmoud zijn oom met Oslo kennis laat maken, beseft hij algauw dat hij deze zomer flink op de proef wordt gesteld, zowel als broer en als lid van een Pakistaanse familie.

‘Even bijzonder als hilarisch. Sharif is een van de opmerkelijkste en vermakelijkste nieuwe stemmen in de YA-literatuur.’
Aftenposten

Young Adult
Fictie 15+
Luitingh Sijthoff
28 juni 2022
28 juni 2022

Reacties op: Hé, luister es!