Het Alles

Volkskrant:

Het Alles

Gelezen 316 Aan het lezen 34 Wil ik lezen 325 Favoriet 9 Recensies 11
Literatuur & Romans Artikelen 6 Newsroom 4 Lijsten 5   Topics 0

Het Alles speelt zich een paar jaar na De Cirkel af, in een wereld waar het machtigste internetbedrijf op aarde alle andere succesvolle computerbedrijven heeft overgenomen en het rijkste en gevaarlijkste – en gek genoeg meest geliefde – monopolie ooit is gecreëerd: Het Alles.
Delaney Wells lijkt niet bepaald de ideale nieuwe werknemer van Het Alles: als voormalig boswachter staat ze zeer sceptisch tegenover de nieuwe technologie, maar toch weet ze dankzij haar charmes een baan te krijgen. Ze is een vrouw met een missie, en heeft maar één doel voor ogen: het bedrijf van binnenuit vernietigen. Samen met haar partner in crime, de flegmatieke Wes, gaat ze op zoek naar de zwaktes van Het Alles, in de hoop de mensheid te bevrijden. Maar voor wie strijdt Delaney eigenlijk? En wil de mens wel écht vrij zijn?

De Bezige Bij
19 oktober 2021
08 oktober 2021

Kamila Straatsburg Hebban Recensent

Het totalitaire regime van digitale dictatuur

door: Kamila Straatsburg 5 likes ebook

Dave Eggers heeft een vervolg geschreven op zijn boek De Cirkel, een geweldig ietwat drukkend verhaal over hoe ons dagelijks leven er uit gaat zien onder de toenemende druk van de alom vertegenwoordigde digitalisering. Noem het vooruitgang, noem het onvermijdelijk, we zijn er dagelijks mee...

Reacties op: Het Alles