Het atelier

Het atelier van Sarah Hall is de nieuwe roman van een veelgeprezen en genomineerd auteur (Man Booker Prize, BBC Short Story Award, Edge Hill Prize en Portico Prize). In een Engelse stad grijpt het virus om zich heen, en net als iedereen heeft de beroemde beeldhouwer Edith Harkness zich teruggetrokken. Ze leidt een geïsoleerd bestaan in haar immense atelier, Burntcoat, met haar minnaar Halit – die ze eigenlijk nog maar nauwelijks kent. Terwijl de wereld buiten verandert, ondergaan de levens van Edith en Halit ook ingrijpende verschuivingen – vanwege de angst voor de gevaren van buiten, vanwege de verantwoordelijkheden, en vanwege de ontwikkelingen in hun relatie. Burntcoat transformeert in een nieuwe, koortsachtige wereld, een plek die Edith uiteindelijk doet inzien hoe we het onmogelijke overleven en wat er dan overblijft. Het atelier is een zinnelijke roman, waarmee Hall zich weer bewijst als een groots schrijver.Over eerder werk:

‘Een lyrisch natuurtalent.’ – Het Parool

‘Hall is een van de besten in haar vak. Ze is vaak genomineerd en bekroond en kan een bijzonder verhaal overtuigend brengen. Ook in De komst van de wolven is haar dat gelukt.’ – NRC Handelsblad

‘Met De komst van de wolven schreef Hall een van de beste boeken van het jaar.’ – De Standaard

Redactionele recensie

Recensies (6)

Meer recensies

Is Het atelier het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het atelier