Het bestverkochte boek ooit (met deze titel)

Het leven van Sanne Blauw begon in de tiende maand van het jaar 1986. Gunstig, want door het geboortemaandeffect had ze een grotere kans om naar het vwo te gaan. Zo geschiedde: met een hoge score op haar overgangstoets belandde ze als 11-jarige op het gymnasium (vlak daarvoor verkozen tot de beste school van Nederland). Met een 8,4 gemiddeld stroomde ze door naar de universiteit om econometrie te studeren, waarover haar werd verteld dat één op de drie afgestudeerden miljonair zou worden. Sanne was voorbestemd om tot haar 67ste drie keer modaal te verdienen bij een bank. Maar ze koos ervoor te promoveren. Toen ze tijdens haar onderzoek aan 237 respondenten vroeg hoe gelukkig ze waren op een schaal van één tot tien, begon ze te twijfelen. Is geluk wel in cijfers te vangen? Die vraag lanceerde haar journalistieke carrière. Ze werd correspondent Ontcijferen bij De Correspondent, met één doel: de bizarre invloed van cijfers op ons leven zichtbaar maken. Zo werd ze een van de meest gelezen correspondenten op het platform en een van de meest gevolgde econometristen op Twitter. Maar, wat zeggen al die cijfers nu eigenlijk? In Het bestverkochte boek ooit (met deze titel) laat Sanne je in 192 pagina’s zien hoezeer cijfers ons leven dicteren. Na het lezen ervan kijk je voor altijd anders tegen getallen aan. En dat voor slechts 18 euro. ‘Onmisbaar voor wie wel eens cijfers tegenkomt - voor iedereen dus.’ - Ionica Smeets, hoogleraar wetenschapscommunicatie Wanneer u wat aan uw “ongecijferdheid” wilt doen, kan ik u dit boek van harte aanbevelen!’ - Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam

Redactionele recensie

Recensies (4)

Meer recensies

Is Het bestverkochte boek ooit (met deze titel) het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het bestverkochte boek ooit (met deze titel)