Het boek en het badwater

Een hartstochtelijk pleidooi voor het papieren boek. Een ideaal cadeau voor iedereen die het papieren boek een warm hart toedraagt.

Al jaren rommelt het op de Nederlandse boekenmarkt. Grote boekhandelsketens zien zich gedwongen om fors te saneren en menig boekhandelaar gooit de handdoek in de ring. Niet alleen de financiële crisis is de reden voor de teloorgang van de boekhandel. We lezen minder en kopen minder boeken. En voor degenen die dat wel doen, is online bestellen en zeker het (illegaal) downloaden van e-books natuurlijk veel gemakkelijker.

Wat willen we nog met papieren boeken? Het digitale boek biedt immers zoveel voordelen. Maar inmiddels is er ook aardig wat onderzoek beschikbaar over de nadelen van e-books en kunnen we het papieren boek de plaats geven die het toekomt. Lisa Kuitert bespreekt de stand van zaken, en geeft met veel voorbeelden en saillante details uit heden en verleden de verstokte boekenliefhebber de wapens in handen om zich door deze discussie heen te slaan.

Een ideaal cadeau voor iedereen die het papieren boek een warm hart toedraagt.

Recensies (1)

Is Het boek en het badwater het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het boek en het badwater