Het bommel-verschiet

Kunstmatige intelligentie neemt een steeds grotere plek in in onze samenleving – en de invloed ervan zal exponentieel groeien. We staan aan de vooravond van een kentering, maar kunnen we de gevolgen overzien? AI biedt kansen, maar ook grote uitdagingen: privacy en copyright komen in het gedrang, vele banen dreigen te verdwijnen, en nepnieuws was nog nooit zo geloofwaardig.
Het dreigendste doemscenario schetst een toekomst waarin deze zelflerende kunstmatige intelligentie een drempel overschrijdt en slimmer wordt dan haar schepper. In Het Bommel-verschiet liet Marten Toonder al in 1984 zien wat er dan gebeurt. Heer Bommel en Tom Poes komen terecht in de volledig geautomatiseerde stad Verschiet. Is wat hun daar overkomt een voorbode van wat ons te wachten staat? Eens te meer betoont de meester-stripmaker en liefhebber van sciencefiction Marten Toonder zich een visionair.

Recensies (1)

Is Het bommel-verschiet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het bommel-verschiet