Het dagboek van Juul

Sinds 2002 is het dagboek van Juul niet meer weg te denken uit Libelle. Al jaren staat Juul boven aan de lijst met meest gelezen columns; de ene lezeres begint met de befaamde stukjes, de andere bewaart Juul als toetje. Het dagboek van Juul begint als ze als gescheiden moeder haar puberende zoon op het rechte pad probeert te houden. Als haar zoon op kamers gaat, ontmoet Juul de Fransman Arthur. In 2009 wordt ze ernstig ziek.
Juul is herkenbaar voor vele lezers; het zit ons allemaal wel eens tegen, maar als je last hebt van een puberend kind, niet gezegend bent met het talent de juiste outfit te kiezen en eigenlijk ook niet zo heel goed kunt koken, is humor het enige wat je staande houdt. En humor heeft Juul in overvloed.
Het dagboek van Juul staat vol rake observaties en cynische verslagen van een vrouw die het gewoon niet altijd even gemakkelijk heeft.

Els Rozenbroek (1957) werkte jarenlang als hoofdredacteur voor verschillende tijdschriften. Inmiddels werkt ze freelance als bladenmaker. Ze is bekend geworden met haar ‘Juultjes’ in Libelle en de artikelen die ze schrijft voor linda.

Enthousiaste lezeressen over Juul:

‘Wat een heerlijke humor. Het is gewoon lekker om te lezen en de belevenissen te volgen.’

‘Ik denk dat Juul hier in onze stad woont. Haar nauwkeurige beschrijving van de haven is zo treffend. En dat gedoe met die fransoos zo spannend.’

‘Ik verheug me er altijd weer op de verhalen van Juul te lezen.’

‘Eerlijk gezegd dacht ik dat Juul fictief was; des te groter was de verrassing toen ze echt bleek te bestaan, daarom was ik zo benieuwd... en teleurgesteld toen we haar net misten op de Libelle Zomerweek.’

Is Het dagboek van Juul het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het dagboek van Juul