Het duel

Het duel van Wiep Idzenga vertelt over Mathieu van der Poel en Wout van Aert die al sinds hun tienerjaren duels uitvechten in de modder en de klei. Van der Poel – gezegend met de wielergenen van zijn beroemde vader en opa – verslaat ‘Woutje’ aanvankelijk meestal, maar met het verstrijken van de jaren wordt Van Aert groter en sterker en verschuift de balans. In het veldrijden verdelen de twee eerlijk zes wereldtitels. De Nederlander Van der Poel is de eerste die een grote prijs op de weg pakt als hij in 2019 op spectaculaire wijze de Amstel Gold Race wint. De Belg Van Aert wint vervolgens drie Touretappes en de Strade Bianche, en pakt met Milaan-San Remo zijn eerste monument.
In het najaar van 2020 komt het in hun geliefde Ronde van Vlaanderen tot een ongelooflijke apotheose. Het verschil is drie banddiktes. En de twee totaal verschillende karakters – het zijn ook zeker geen vrienden – zijn nog lang niet klaar. In Het duel maakt Wiep Idzenga de voorlopige balans op van de epische strijd tussen deze twee legendes, die terug doet denken aan de dagen van Bartali en Coppi.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportbiografieen