Het Dwaallicht

Gelezen 259 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 56 Favoriet 11 Recensies 22
Literatuur & Romans Artikelen 6 Lijsten 3 Spots 1 Top25's 10   Topics 0   Leesclub

Op een druilerige novemberavond ontmoet Frans Laarmans drie Afghaanse zeelui wier schip in de Antwerpse haven is aangemeerd. Ze zijn op zoek naar Maria Van Dam, een zakkennaaistertje dat eerder die dag grote indruk op hen heeft gemaakt. Laarmans besluit hen te helpen en samen trekken ze naar het adres dat ze hun heeft gegeven, Kloosterstraat 15. De mysterieuze Maria Van Dam blijkt echter helemaal niet daar te wonen, noch op de andere adressen die de vier weten te bemachtigen. Er ontspint zich een avondlijke dwaaltocht door de stad die het gezelschap misschien niet tot bij de gezochte vrouw leidt, maar wel bij diepere waarheden over mens, geloof en leven.

Uitgeverij Polis
01 december 1999
27 mei 2010

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Drie wijzen uit het Oosten? Oproep tot broederlijkheid!

door: Nathalie B1 1 reactie 2 likes

Een Klassieker met grote ‘K’ is dit laatste werk van de grote Vlaamse auteur Willem Elsschot en tevens het sluitstuk van de nieuwe Elsschot-uitgaven van uitgeverij Polis. Elsschot schreef dit boek in 1946 maar laat het plaatsvinden in 1938, vlak voordat de Tweede Wereldoorlog zou uitbreken, en dit...

Reacties op: Het Dwaallicht