Het eigen oor + cd

Vanaf zijn met de C. Buddingh -prijs bekroonde debuut Alsof er iets gebeurt heeft Mark Boog met zijn gedichten de harten gestolen van vele Nederlandse en Vlaamse poëzieliefhebbers. De raadselachtige helderheid, de afstandelijkheid en betrokkenheid die in alle gedichten terugkeren, houden de lezer voortdurend bij de les.Taal is bij Boog nooit een obstakel maar een speelse vorm van denken en uitbeelden op papier.Het broeit onder de eenvoudige woorden, de ogenschijnlijk vanzelfsprekend aaneengeregen zinnen.

Dat was al zo in zijn debuut, en daarna groeide zijn meesterschap met iedere nieuwe bundel, van Zo helder zagen we het zelden en Luid overigens de noodklok, tot en met De encyclopedie van de grote woorden, die werd bekroond met de VSB Poëzieprijs 2006.

Het dichterschap van Mark Boog (1970) is in de afgelopen jaren gerijpt en geslepen, en dus werd het tijd voor Boogs eigen keuze uit zijn oeuvre tot nu toe. Nee, dit is geen volledige verzameling, maar wel een kleine tweehonderd paginas schoonheid en gelaten tragiek. Aangevuld met nieuw werk en met gedichten die nog niet eerder in reguliere bundels verschenen. Op bijgevoegde CD leest Mark Boog zelf zijn gedichten, deels met instrumentale begeleiding.

Is Het eigen oor + cd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het eigen oor + cd