Het Europese Geschiedenis Boek

Tussen de Oeral en de Atlantische Oceaan ligt een bonte lappendeken van landen en volkeren die samen Europa vormen. Daarbinnen heeft elk land, elk volk zijn eigen geschiedenis, evenzo elke streek, elke stad, elk dorp. Maar in al die geschiedenissen vinden we gemeenschappelijke patronen die met gedeelde ervaringen en ontwikkelingen te maken hebben. Er is dus een ‘Europese beschaving’, een ‘Europese geschiedenis’.

Het Europese Geschiedenis Boek vertelt deze eeuwenlange geschiedenis, aan de hand van ruim 400 speciaal geselecteerde afbeeldingen, begeleid door bondige en informatieve teksten. Het is ook een heel actueel boek. Vijftig jaar geleden kwam de Europese Economische Gemeenschap (de EEG) tot stand met zes landen. Nu telt de Europese Unie maar liefst 27 lidstaten en er staan nog verschillende kandidaten in de wachtkamer. Geen beter bewijs dat ‘Europa’ bestaat.

Is Het Europese Geschiedenis Boek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het Europese Geschiedenis Boek