Het gezonde lifestyleboek

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Hoe we tien jaar aan ons leven kunnen toevoegen
Zinvolle adviezen voor onze zwaarste ambitie

Als we meer bewegen, niet meer roken, minder drinken, gezonder eten en stress vermijden, zouden we gemiddeld een jaar of tien aan ons leven toevoegen. Ja, áls. Er zijn kansen genoeg om gezonder te leven, maar de praktijk blijkt telkens weer verdomd lastig. Waarom lukt het niet om de overgewichtsepidemie onder controle te krijgen en zien we het aantal jonge mensen met diabetes-2 alleen maar toenemen? Waarom daalt het aantal rokers in ons land niet echt en stijgt het aantal mensen dat longkanker krijgt?
Het gezonde lifestyleboek gaat juist uit van deze moeilijkheden in plaats van ze te ontkennen of te bestraffen. Gedrag veranderen ís moeilijk. In dit boek laat Ivan Wolffers de lezer zien wat we weten over leefstijlverandering en geeft hij zinvolle en praktische adviezen. Wolffers benaderde via Twitter en Facebook mensen die concrete problemen hebben met hun gezondheid of levensstijl. Ook hun herkenbare verhalen komen aan bod.

Ivan Wolffers (1948) studeerde af als arts. Sindsdien schrijft hij over medische onderwerpen, variërend van medicijnen tot zijn eigen prostaatkanker. Hij promoveerde in de medische antropologie en werd in 1989 benoemd tot buitengewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, waar hij Gezondheidszorg en Cultuur doceert.
Nieuw Amsterdam

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker