Het grote gelijk

Gelezen 8 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0
Walter, briljant ingenieur, wordt na een lange en succesvolle carrière dan toch minister. Hij is blij, ook wel burgerlijk
zelfgenoegzaam, al zal hij dat ontkennen. Tegelijk blikt hij met een mengeling van nostalgie en kritische beschouwing
terug op het verleden. Op wat veranderde en wat hetzelfde bleef. Op de geschiedenis van de voorbije halve eeuw. Op de rivaliteit met zijn jeugdvriend Olivier, die hij uit het oog is verloren. Op zijn eigen weinig romantisch huwelijk, dat niettemin een veilige haven biedt.

Helemaal onverwacht wordt de vrouw van Olivier de nieuwe personal assistant van Walter. Herinneringen laaien op, verlangens overvallen hem onverhoeds, zijn leven komt in een stroomversnelling terecht. Begint het echte leven nu pas? Maar wie is in staat om het te leiden? En wat is het echte leven? Misschien blijkt dat pas wanneer het helemaal voorbij is. Of lijkt. Want er is altijd een nieuwe morgen.

Uitgeverij Van Oorschot
15 oktober 2019
23 oktober 2019

De oppervlakte is belangrijker dan de diepte

door: Jan Stoel 3 likes

Rik Torfs (1956) is hoogleraar aan en voormalig rector van de Katholieke Universiteit Leuven, kerkjurist en politicus. Hij heeft zich nu gewaagd aan een roman, maar een boeiend boek is het niet geworden. De cover van Het grote gelijk doet aan Magritte denken. Het verbeeldt het eigenhandig demasqué...

Reacties op: Het grote gelijk