Het hart achterna

Het hart achterna

Rank 4100 Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 17 Favoriet 0 Recensies 1
Hij had verwacht haar nooit meer te zien, maar dan klopt ze bij hem aan met een onverwacht verzoek

Londen, 1881. De onafhankelijke Julia Bernay weet wat ze wil: medicijnen studeren en dochter worden. Daarom vertrekt ze naar Londen, waar de Londen School of Medicine for Woman zich bevindt. Als ze betrokken raakt bij een ernstig ongeluk, redt haar snelle optreden het leven van een ambitieuze jonge jurist, Michael Stephenson. De man die, zo ontdekt ze later, een beslissende rol speelt in het verwerkelijken van haar droom.

Michael Stephenson heeft maar één doel in zijn leven: veel geld verdienen en de nodige erkenning verwerven. En dat lukt hem aardig dankzij zijn talent en harde werken. Maar dan raakt hij door een nieuwe zaak betrokken bij het debat over de toekomst van de artsenopleiding voor vrouwen. Er wordt van hem verwacht dat hij objectief is, maar wanneer de aantrekkelijke en vastbesloten Julia met een onverwacht verzoek bij hem op de stoep staat en hij haar besluit te helpen, wordt dat steeds moeilijker.

Als Julia en Michael gedwongen meer tijd met elkaar doorbrengen, bloeit er iets tussen hen op. Maar ze ontdekken ook dat hun streven om hun hart achterna te gaan, betekent dat ze nooit samen zullen zijn. En dat bepaalt hen bij de vraag: wat is het belangrijkste in dit leven?

Het hart achterna is het tweede deel van de serie Een nieuw begin die zich afspeelt in het Engeland van eind negentiende eeuw, en waarin de drie zussen, Rosalyn, Julia en Cara, elk afzonderlijk naar Londen vertrekken, in de hoop er een nieuw leven op te bouwen.
Uitgeverij De Parel
05 december 2018

Lezersrecensies (1)

Mooie karakters

door: Hemelse boeken 1 like
Het verhaal begint met een metro-ongeluk, dus de lezer valt meteen in het verhaal en leert de twee hoofdpersonen gelijk kennen. Julia die onverschrokken overal op af stapt, gelooft in de leiding van God voor haar leven, maar wordt daarin beproeft. Michael voor wie zijn zus heel belangrijk is, die...