Het heimelijk genootschap

Het heimelijk genootschap

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
In juni ontvlucht de jonge Erik zijn zwangere vriendin. Hij laat een kort afscheidsbriefje achter en reist per trein naar zijn oom in een klein gehucht in Noord-Frankrijk.
Eenmaal in Frankrijk belandt hij al snel in een spannende situatie. Op weg naar zijn oom in les Roises krijgt hij een lift van Catharina; een zes jaar oudere en knappe Française. Tijdens de rit voelen ze zich bijna direct tot elkaar aangetrokken. Eenmaal in het dorpje vindt Erik het een slaperig gehucht, waar niets lijkt te gebeuren. Dat is echter schijn.
Hij wil uitstappen om verder te wandelen, maar de getrouwde Catharina lokt hem mee voor een drankje in haar villa. Na een paar glazen wijn kunnen ze elkaar niet meer weerstaan. Een telefoontje onderbreekt echter hun verlangen. Op dat moment heeft Erik nog geen weet van de mystieke verwikkelingen waarin hij via haar verzeild zal raken. Hij merkt te laat hoe hij betrokken raakt bij duistere praktijken in Zuid-Frankrijk en het gevaar dat Catharina steeds meer bedreigt.
Brave New Books
06 augustus 2020