Het huis in de Spanjaardstraat

Het huis in de Spanjaardstraat

'Meneer,' zei ik ten slotte, 'u die dag en nacht door deze stad rijdt… U hebt hier wellicht al veel vreemde dingen gezien? De spoken van Brugge, meneer… Zijn zij echt? Of bestaan zij alleen maar in onze verbeelding?'

'Och jongeheer,' glimlachte hij. 'Ik rij nu al meer dan vijfhonderd jaar rond in deze stad en geloof me vrij: nog nooit heb ik hier een echte spookverschijning gezien!'

Toch lijken vroeg of laat al die spookverhalen van Brugge steeds weer met dit Minnewater te maken te hebben. En het knooppunt blijkt altijd opnieuw dat vervloekte huis aan de Spanjaardstraat te zijn…

Patrick Bernauw schreef en speelde 'Het huis in de Spanjaardstraat', een luisterboek in hoorspelformaat. Dit is de tekst bij dat verhaal. U kunt er zelf mee op spokenjacht gaan in de straten van Brugge en de griezelverhalen ter plekke beleven… Wie over dit boekje beschikt en de laatste zin van het verhaal in een email naar de auteur stuurt, krijgt er het luisterboek gratis bovenop! Of misschien wil u wel een stadswandeling organiseren, waarbij de auteur u alles (en nog veel meer) vertelt over de spoken van Brugge?
Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels