Het is maar bloed

Het is maar bloed

Gelezen 22 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 2 Recensies 5
Literatuur & Romans Artikelen 4 Spots 1   Topics 0

Met Het is maar bloed levert Jerry Hormone het geschreven equivalent van een reeks klappen in het gezicht. Rechttoe rechtaan, zonder in te houden, hier en nu, balt hij alle pijn als een vuist samen. Het is maar bloed verhaalt over het lichamelijke en geestelijke geweld dat we elkaar, maar vooral ook onszelf dag in dag uit aandoen. Gewoon, omdat we niet beter weten.

Een eenzame alcoholist weet zich niet in te houden en valt bij zijn buren door de glazen salontafel. Een autistisch jongetje praat alleen via sokpoppen met zijn ouders. Een Peruaan koopt zijn vlees in de dierenwinkel. Na een openhartig gesprek met zijn moeder vergrijpt een kleuter zich aan zijn zusje.

Eerst grijpt het je aan, zoveel onverschillige wreedheid. Maar plots zie je er de humor van in. Eigenlijk valt er niets te lachen en toch doe je het. Jerry Hormone maakt ons medeplichtig: hij is een meester van de schuldige lach.

Literatuur & Romans , Korte verhalen
Verhalenbundels
Atlas Contact
21 januari 2016
21 januari 2016

Nienke Pool Auteur

Alleen slechte seks geeft een goed verhaal

door: Nienke Pool

Na ruim 100 afleveringen van de succesvolle kinderboekenreeks Borre te hebben geschreven (onder zijn geboortenaam Jeroen Aalbers), vond Jerry Hormone (1982) het tijd voor iets nieuws en waagde hij zich op het literaire pad. Uitgeverij Atlas Contact omarmde deze vreemde eend van het Nederlandse...

Reacties op: Het is maar bloed