Het kastenstelsel van Creditia

Het kastenstelsel van Creditia

Fantasy & SF   Topics 0
In dit eerste deel van de serie: het Kastenstelsel van Creditia, maken we kennis met Leonel en Sarah Fordwell, de grootste opstandleiders die het verzet ooit heeft gekend. Zij hebben ingebroken in het paleis van de wrede president Meniel Xen en hebben daar zijn geheime gegevens gedownload. Zelf werden zij tijdens deze inbraak gepakt, maar hun dochtertje, Vaiana, wisten zij net op tijd te laten ontsnappen met de gestolen gegevens. Daarna zijn Leonel, Sarah, Vaiana en de geheime gegevens van de president, nooit meer gezien. Maar intussen herrijst er nieuwe hoop voor de arme bevolking van Creditia. Een jonge slavin vecht voor haar vrijheid in de Harts-Test. Een groep rebellen zoekt naar Vaiana Fordwell, maar wordt daarbij dwars gezeten door generaal Ezra Xen, de zoon van de president. En een jonge cadet vlucht van de militaire academie omdat minister Falendur uit is op wraak nadat hij erachter was gekomen dat de vader van de cadet een spion was voor de rebellen.
Sciencefiction & Fantasy
Fantasy