Het kattenmannetje en andere sprookjes

Het kattenmannetje en andere sprookjes

Gelezen 57 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 45 Favoriet 4 Recensies 9
Junior Lijsten 3 Spots 2   Topics 0

In Het kattenmannetje en andere sprookjes passeert een bonte stoet sprookjesfiguren de revue, van dappere ridsters en moskabouters tot extreem kleine tovenaartjes en extreem grote reuzen.
Maak kennis met Mijntje, die besluit haar broertje in een konijn te veranderen. Met Vidor, die alles van draken denkt te weten – totdat hij een wel heel bijzonder exemplaar tegenkomt. Met Ali Baba, wiens naam je misschien bekend voorkomt, want zijn overoveroverovergrootvader was best beroemd. En natuurlijk met het kattenmannetje, dat precies kan verstaan wat de katten om hem heen hem te vertellen hebben, maar zelf niemand heeft die naar zijn problemen luistert. Of toch wel?
De vijftien verhalen in deze geestige en ontroerende sprookjesbundel worden elk vergezeld door fullcolour illustraties van een andere topillustrator, onder wie Martijn van der Linden, Tanneke Wigersma, Milja Praagman, Annet Schaap, Georgien Overwater en Jan Jutte.

Kind & Jeugd
Fictie 7-9 jaar
Illustraties
Martijn van der Linden Georgien Overwater
Van Holkema & Warendorf
12 november 2019
12 november 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Reacties op: Het kattenmannetje en andere sprookjes