Het licht aan het einde van de loop

Volkskrant:

Het licht aan het einde van de loop

Rank 908 Gelezen 39 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 41 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 2   Topics 0

Wanneer een kogel de kamer verlaat en richting het einde van de loop jaagt, komt er een einde aan een lange periode van wachten. Eenmaal in beweging vindt hij in een fractie van een seconde zijn doel, maar tot hij wordt afgevuurd is zijn bestemming een raadsel. Wat ging er aan dat explosieve moment vooraf? In een buitengemeen origineel en spannend boek beschrijft Martin Michael Driessen het leven van wachten en vervulling van een specifieke kogel. Vanuit het perspectief van zijn curieuze hoofdpersonage passeren wisselende constellaties van mensen de revue die allemaal als potentiële schutters dan wel als doelwit in aanmerking komen – criminelen, brave Amerikaanse huisvaders, vrouwen en kinderen. De roman is niet zozeer een whodunit als een who’ll do it. De beschouwingen van de verteller, die de vervulling van zijn noodlot met gemengde gevoelens tegemoetziet, zijn menselijker, melancholieker en geestiger dan je van zo’n bescheiden projectiel zou verwachten.

Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
01 maart 2022
01 maart 2022
9789028221048 , 9789028220485

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: Het licht aan het einde van de loop