Een Sluier van Speren

Gelezen 33 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 33 Favoriet 1 Recensies 3
Fantasy & SF Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 5 Top25's 1   Topics 0

Een Sluier van Speren is het derde deel van Bradley P. Beaulieu’s fantasy-trilogie Het Lied van het Gebroken Zand. Sinds de Nacht van Ontelbare Zwaarden, een bloedige strijd die de heersers van Sharakhai amper wisten te overleven, jagen de koningen op de rebellen van de Maanloze Horde. Velen zijn gedwongen de stad te ontvluchten, onder wie ook Çeda, die erachter is gekomen dat de Feestkoning een leger aan het verzamelen is om de heerschappij van de andere koningen te betwisten. Als Çeda de overgebleven leden van de Maanloze Horde vindt, nu bekend als de dertiende stam, heeft ze niet veel vertrouwen in hun overlevingskansen. Ze broedt op een plan om terug te keren naar Sharakhai en de asirim te bevrijden, de krachtige, onsterfelijke slaven van de koningen. De koningen daarentegen hebben hun grootste tacticus, de Zwaardkoning, op stap gestuurd om Çeda voor het gerecht te slepen. Maar de eens zo hecht verenigde heerschappij van de koningen is aan het afbrokkelen. Ze wedijveren in het geheim met elkaar om de controle over Sharakhai te winnen. Çeda hoopt dat in haar voordeel te gebruiken, maar wie kan ze vertrouwen? Elk van hen zou haar kunnen verraden. Terwijl Çeda werkt om de asirim uit hun ketenen te bevrijden, en de dertiende stam te redden, bereiden de koningen van Sharakhai, de sluwe koningin van Qaimir, de meedogenloze bloedmagiër Hamzakiir en de Zwaardkoning, zich allemaal voor op een groot gevecht dat het lot van allen kan bepalen.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Het Lied van het Gebroken Zand (3)
Luitingh Sijthoff Fantasy
20 mei 2019