Het lied van oorlog en vrede

De wereldwijde crisis waarin we nu leven is voor een deel terug te voeren op het denksysteem van de westerse mens. Wij zijn deel van een Westerse Logica, wij bouwen op de Principes van de Formele Logica, óók wanneer we ons dit niet bewust zijn en ik wil de lezer laten zien hoe deze Principes via de wetenschap doorwerken in de westerse cultuur, waarom wij collectief en individueel handelen zoals wij dit doen - en waar het versleten schroefje zit. Of het verschil maakt weet ik niet; zal het oorlog en vrede van elkaar verlossen? Mijn individuele pad van de afgelopen jaren is verweven met wijsgerig nadenken over de tijd waarin ik leef. De tijd waarin wij leven; een tijd waarin intuïtie en authenticiteit laag scoren en demonen niet bestaan... Waarom kent de Oosterse Logica de ‘empirische beperking’ niet, waardoor Zijn en Niet-Zijn, U en ik tot elkaar herleidbaar zijn?

Is Het lied van oorlog en vrede het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het lied van oorlog en vrede