9789043502542-A

Het medaillon

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

Na het overlijden van zijn moeder, die hij in haar laatste levensfase verzorgd heeft, gaat Michael Keddington in het verzorgingstehuis Arcadia werken, nabij Ogden. Hij ontmoet Faye, maat hoewel hun verliefdheid wederzijds is, blijkt Michael niet in staat een duurzame relatie met haar aan te gaan. Een van de bewoonsters van Arcadia is Esther, een mooie, maar gesloten ouder vrouw, die nog altijd treurt om haar jeugd en verloren liefde. Zij herkent in Michael veel van hoe zij zelf was op zijn leeftijd. Er ontstaat tussen hen een bijzonder band en Ester verteld Michael over haar levensgeschiedenis van gemiste kansen. Hoe waardevol het contact is, blijkt vooral wanneer Michael vals beschuldigd wordt. Esther leert de jonge man belangrijke lessen over geloof en vergeving. Als zij hem ten slotte deelgenoot maakt van het geheim van haar medaillon en hem verzoekt het kleinood na haar dood terug te brengen naar het huis waar zij haar grote liefde verloor, opent zij daarmee symbolisch ook nieuwe vragen voor Michael.

AnkhHermes
01 september 2000