Het meisje in de brief

Rank 5751 Gelezen 182 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 216 Favoriet 8 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 2   Topics 0
Het is 1956. Tienermeisje Ivy Jenkins raakt zwanger. Een grotere schande bestaat er niet, en dus wordt ze naar St. Margaret's gestuurd, een kil, door nonnen geleid tehuis voor ongetrouwde moeders. Haar baby wordt tegen haar wil ter adoptie aangeboden. Ivy zelf zal St. Margaret's nooit meer verlaten.
Heden. De jonge journaliste Samantha Harper krijgt een oude brief in handen waarin een meisje smeekt om gered te worden uit St. Margaret's, voor het te laat is. Het tragische verhaal laat Sam maar niet los. Wanneer ze wat dieper gaat graven, stuit ze op een reeks onverklaarbare overlijdensgevallen, die allemaal iets met St. Margaret's te maken lijken te hebben. Aangezien het oude pand op het punt staat te worden afgebroken, wordt het een race tegen de klok om een zestig jaar oud geheim te ontrafelen voordat de waarheid voorgoed verloren gaat.

Angelique Verheijen
Harpercollins
16 oktober 2018
16 oktober 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Uitgestotenen van de samenleving krijgen gezicht

door: Kim Saris 1 like

Het meisje in de brief van Emily Gunnis is niet wat je ervan verwacht. In positieve zin, welteverstaan. Wie begint met lezen, verliest zich in het droevige verhaal van Ivy Jenkins die in de jaren ’50 naar een asylum – een tehuis voor zwangere, ongetrouwde meisjes – wordt gestuurd. Het belooft een...

Reacties op: Het meisje in de brief