Het meisje op de rots

Rank 438 Gelezen 1302 Aan het lezen 34 Wil ik lezen 635 Favoriet 60 Recensies 21
Literatuur & Romans Lijsten 4 Spots 8 Top25's 23   Topics 0
Met een gebroken hart verlaat Grania Ryan New York om terug te keren naar haar ouderlijk huis aan de Ierse kust. Daar ontmoet ze op een stormachtige avond Aurora, een jong meisje dat Grania's leven voorgoed zal veranderen.

Terwijl Grania en Aurora een steeds hechtere band krijgen, wordt duidelijk dat het verleden hun families onlosmakelijk met elkaar heeft verbonden. Via een stapel oude brieven leert Grania over de gruwelen van de Eerste Wereldoorlog, over die ene wanhoopsdaad een eeuw geleden en over het verdriet dat de twee families al generaties lang achtervolgt.

Het meisje op de rots vertelt het verhaal van twee bijzondere vrouwen en hun zoektocht naar hun verleden, van het historische Engeland naar hedendaags New York en van de indrukwekkende Ierse kust naar een legendarisch herenhuis in Londen. Zal liefde en hoop in de toekomst het verdriet uit het verleden overwinnen?

Els van Son
Xander Uitgevers B.V.
10 juli 2012
05 juni 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Reacties op: Het meisje op de rots