Het nachtvuur

NRC:

Het nachtvuur

Gelezen 166 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 165 Favoriet 10 Recensies 5
Thrillers & Spanning Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 7   Topics 0

IJzersterke nieuwe thriller van de schrijver van De nachtploeg, de VN-Thriller van het Jaar 2018
Toen Harry Bosch net begon als rechercheur, nam John Jack Thompson hem onder zijn hoede en leerde hem alles wat hij moest weten over het vak. Zijn mentor was ervan overtuigd dat je maar op één manier een echt goede politieman kon zijn: door elke zaak persoonlijk op te nemen en met koppig doorzettingsvermogen aan te pakken. Als Thompson overlijdt, wordt Harry benaderd door zijn weduwe, die hem een oud dossier geeft. Het blijkt om een zaak te gaan die Thompson nooit heeft kunnen oplossen. Het dossier had hij op de dag van zijn pensioen tegen alle regels in mee naar huis genomen.
Om erachter te komen waarom deze zaak Thompson zo dwarszat, gaat Harry naar Renée Ballard en vraagt haar hem te helpen de cold case op te lossen. Terwijl ze eraan werken, rijst de alarmerende vraag of Harry’s geliefde mentor het -dossier heeft meegenomen om de zaak tijdens zijn pensioen op te lossen… of om juist te voorkomen dat die ooit opgelost zou worden.
De pers over Michael Connelly
‘Bijna griezelig hoe Connelly altijd weer de juiste toon weet te treffen.’ Vrij Nederland
‘De beste thrillerschrijver van allemaal.’ Algemeen Dagblad
‘Alles wat de man schrijft is zonder meer goed tot zeer goed.’ Humo

Spannende boeken algemeen
Detective
Harry Bosch (24) | Renée Ballard (3)
Ans van der Graaff David Orthel
Boekerij
11 februari 2020
18 februari 2020

2 keer bewerkt, laatste bewerking door VM van Erp - van Dijk

Kees van Duyn Hebban Recensent

Bosch en Ballard, een boeiend en sterk duo

door: Kees van Duyn 1 like

Al op jonge leeftijd wist Michael Connelly dat hij schrijver wilde worden. De keuze om journalistiek te gaan studeren was daarom een logische. Na zijn studie werkte hij als misdaadverslaggever voor diverse kranten, maar zijn droom bleef het schrijven van een thriller. Dat werd Tunnelrat. Hiermee...

Reacties op: Het nachtvuur