Het nachtvuur

Het nachtvuur

Rank 409 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 66 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 2   Topics 0

IJzersterke nieuwe thriller van de schrijver van De nachtploeg, de VN-Thriller van het Jaar 2018
Toen Harry Bosch net begon als rechercheur, nam John Jack Thompson hem onder zijn hoede en leerde hem alles wat hij moest weten over het vak. Zijn mentor was ervan overtuigd dat je maar op één manier een echt goede politieman kon zijn: door elke zaak persoonlijk op te nemen en met koppig doorzettingsvermogen aan te pakken. Als Thompson overlijdt, wordt Harry benaderd door zijn weduwe, die hem een oud dossier geeft. Het blijkt om een zaak te gaan die Thompson nooit heeft kunnen oplossen. Het dossier had hij op de dag van zijn pensioen tegen alle regels in mee naar huis genomen.
Om erachter te komen waarom deze zaak Thompson zo dwarszat, gaat Harry naar Renée Ballard en vraagt haar hem te helpen de cold case op te lossen. Terwijl ze eraan werken, rijst de alarmerende vraag of Harry’s geliefde mentor het -dossier heeft meegenomen om de zaak tijdens zijn pensioen op te lossen… of om juist te voorkomen dat die ooit opgelost zou worden.
De pers over Michael Connelly
‘Bijna griezelig hoe Connelly altijd weer de juiste toon weet te treffen.’ Vrij Nederland
‘De beste thrillerschrijver van allemaal.’ Algemeen Dagblad
‘Alles wat de man schrijft is zonder meer goed tot zeer goed.’ Humo

Boekerij
18 februari 2020

Lezerswaarderingen

Artikelen over Het nachtvuur

De nieuwe thrillers van 2020 (1)
02 december 2019 42 reacties
  Meer artikelen