Het Portret

Het portret

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 1 Recensies 5

In de zomer van 1477 vertrekt de 20-jarige Matteo Demetri vanuit Zuid-Italië naar Florence om zijn vader te zoeken. Al snel komt Matteo zijn vermoedelijke vader op het spoor: de op jonge leeftijd overleden koopman Silvano Montagna. Maar iets lijkt niet te kloppen in de geschiedenis van zijn ouders en het heeft te maken met een Vlaamse schilder, die destijds onder patronage van de familie Montagna werkte. Matteo probeert deze geschiedenis te ontrafelen in de hoop zo zelf meer richting te vinden in het leven. Hij wordt in zijn zoektocht bijgestaan door zijn jeugdvriend Fabrizio, een jonge edelsmid die hopeloos verliefd is op Livia, de dochter van een wolhandelaar. Het verhaal volgt Matteo en Fabrizio in hun ontwikkeling naar volwassenheid, waarbij ieder van hen zijn eigen demonen moet bevechten. Matteo worstelt met de ontdekkingen die hij over zijn ouders doet en de betekenis hiervan voor zijn eigen identiteit. Fabrizio moet leren omgaan met zijn onbeantwoorde liefde voor Livia en raakt onder invloed van theriak steeds verder van de werkelijkheid vervreemd. De vriendschap van de twee wordt op de proef gesteld. Een verhaal over je plek in de wereld vinden.

Brave New Books
14 oktober 2021