Het Rosie Project
  Lees een fragment   Luister een fragment

Het Rosie project

Rank 2099 Gelezen 4120 Aan het lezen 61 Wil ik lezen 738 Favoriet 281 Recensies 99
Literatuur & Romans Artikelen 7 Lijsten 19 Spots 33 Hebban 1000 107   Topics 0

De autistische Don Tillman doceert genetica aan de universiteit. Hij is superintelligent, kan geweldig koken en is op zoek naar een vrouw. Door zijn sociale onhandigheid is hij echter nooit verder gekomen dan een eerste date. Met behulp van een zestien pagina's tellende vragenlijst hoopt hij zijn perfecte partner te vinden.

Dan komt Rosie Jarman in zijn leven: verre van perfect, maar wel intelligent en mooi. En ze is ook op zoek naar haar biologische vader - een zoektocht waarbij Don haar misschien zou kunnen helpen.

Over Het Rosie Project:

'Geestig debuut over de eigenaardigheden van een begaafde autist.' De Volkskrant

'Spannend, nerdy, lief en grappig. Het Rosie Project wordt een wereldwijde hit.' NRC Handelsblad

'Een gevoelig boek over hoe moeilijk, maar ook hoe eenvoudig de liefde kan zijn.' Metro

Moeilijk lezen
Fictie overig algemeen
Don Tillman (1)
Linda Broeder
Dwarsligger
05 oktober 2013
17 maart 2015

2 keer bewerkt, laatste bewerking door VM van Erp - van Dijk

Hartverwarmend verhaal vanuit de denkwijze van een autist

door: Diana Mom 2 likes

Je moet het maar durven, je bedrijf verkopen om fulltime schrijver te worden. De onzekerheid zal Graeme Simsion als ex-ondernemer niet vreemd zijn geweest. De stap was niet voor niets. Het Rosie Project werd een internationale bestseller en de filmrechten werden opgekocht door Sony Pictures. Het...

Reacties op: Het Rosie project