Het sanatorium

Het sanatorium

Rank 215 Gelezen 822 Aan het lezen 36 Wil ik lezen 996 Favoriet 14 Recensies 49
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Newsroom 3 Lijsten 5 Spots 7   Topics 0
Het sanatorium van Sarah Pearse is een ijskoude atmosferische thriller en The New York Times-bestseller voor de fans van Ruth Ware.
Een imposant hotel, geïsoleerd gelegen midden in de Alpen. Het is de laatste plek waar rechercheur Elin wil zijn. Ze heeft echter verlof opgenomen van haar werk, en aangezien ze haar broer Isaac al een tijd niet heeft gezien, kan ze geen goede reden bedenken om nee te zeggen wanneer ze de uitnodiging krijgt om zijn verloving daar te vieren.
Het hotel is prachtig, maar zodra Elin over de drempel stapt bekruipt haar een vreemd gevoel. Ze kan het idee dat er iets mis is niet van zich afschudden, en haar overtuiging wordt groter wanneer ze hoort dat het hotel voor de verbouwing een vervallen sanatorium was.
Wanneer Isaacs verloofde de volgende ochtend spoorloos verdwenen lijkt, wordt Elin echt ongerust. Een sneeuwstorm heeft het hotel afgesloten van de buitenwereld en de hotelgasten beginnen langzaam in paniek te raken. Niemand heeft door dat er nóg een vrouw is verdwenen: de enige die hen had kunnen waarschuwen voor het gevaar waarin zij zich bevinden…
‘Het sanatorium bevat een knipoog naar het klassieke locked-room mystery, maar is tegelijkertijd vernieuwend. Pearse schrijft snijdend als de Zwitserse sneeuw, en de personages blijven fascineren.’ – A.J. Finn

'Pearse’s debuut heeft een zeer atmosferische setting. Deze thriller zal zeker omarmd worden door thrillerfans.’ – Publishers Weekly

Enthousiaste lezersreacties op Goodreads:
***** ‘Onderhoudend, bloedstollend spannend – de rillingen liepen over mijn rug.’
***** ‘Als Agatha Christie en Stephen King samen een boek zouden schrijven, zou dit het resultaat zijn.’

Literaire thriller
Elin Warner (1)
Roelof Posthuma
Ambo|Anthos
06 augustus 2021
09 augustus 2021

3 keer bewerkt, laatste bewerking door Tamara

Greet Braem Hebban Recensent

Spanning en schrijfstijl zitten goed

door: Greet Braem 3 likes ebook

De Britse Sarah Pearse studeerde Engels aan de universiteit en was daarna actief in het publicrelationswereldje. Als twintiger woonde ze een tijd in Zwitserland en leerde ze de Alpen kennen, iets wat haar bij haar latere schrijfcarrière goed van pas zou komen. Toen ze een artikel las over de...

Reacties op: Het sanatorium